2010. márc. 8.

Oscar 2010

Ejj, de régen nem írtam... Ennek mondjuk valószínűleg az az oka, hogy már több, mint egy hónapja nem voltam moziban, és ami filmet láttam, azok sem hatottak meg különösebben. Valahogy az Avatar és Sherlock után minden kevésbé vonzóvá vált.
Tegnap este azonban, pontosabban még ma éjjel kettőkor volt a 82-dik Oscar gála. Bevallom, megnéztem az egészet élőben, és semmi bajom nem származott belőle, még csak nem is voltam álmos reggel negyed hétkor, mikor vége lett. Na ezt mondjuk nem annak köszönhettem, hogy olyan pörgős lett volna a dolog... Tele volt reklámmal, ami még hagyján, végülis valamiből élni kell. De maga az egész cucc volt unalmas és lapos. Steve Martint és Alec Boldwint, az idei házigazdákat amúgy sem szeretem, de a sötét díszlet is kicsit unalmassá tette a dolgot.
Amik tetszettek, azok a beszédek voltak, és a díjátadók. Kristen Stewardon kívül, aki leköhögte Taylor Lautnert élő adásban. Nagyon bájos volt. A végeredmény azonban meglepő volt, nagyon is.
Az Avatar, a személyes favoritom csupán három díjat zsebelhetett be (legjobb operatőr, látványterv és viuális effektek) , és egyik sem a legjobb film vagy rendező. Ezt a két címet négy másikkal együtt (legjobb forgatókönyv, hangvágás, hangkeverés és vágás) a Bombák földjén azaz a 'Hurt Locker' című háborús film zsebelhette be, számomra megdöbbentő módon. A legjobb női főszereplő Sandra Bullock lett a 'The Blind Side'-ban nyújtott alakításáért (aki mellesleg Arany Málna díjat is kapott az All about Steve című komédiáért), és Jeff Bridges lett a legjobb férfi főszereplő sokadik jelöltsége után a 'Crazy Heart'-ért. Női mellékszereplő Mo'Nique, a legjobb férfi pedig Christoph Waltz a 'Becstelen Brigantykban' nyújtott igencsak becses produkciójáért. Ő volt számomra az egyetlen nem meglepő szinte az este folyamán. A legjobb zene a Fel! című mese trackje lett, amelyik film a legjobb animációban is nyert.
Ebben a pillanatban éppen a nagy nyertest, a Bombák földjén című háborús filmet nézem, hogy kiderítsem, mennyire lehetek mérges az Avatar eltiprásáért.
Eddig sajnos be kell vallanom: jó. Pedig ha belegondolok, milyen filmek voltak jelölve az Oscar díjra legjobbnak, sajnos azt kell mondanom, hogy szerintem egyik sem olyan típus, amire nyugodt szívvel mondanám, hogy igen, feltétlenül megérdemelte. Sőt, az 'Up in the air' kifejezetten unalmas, a 'The Blind Side'-ban sem volt semmi érdekes, hogy az Up! meg a csöpögősségével mit keresett ott... Látszik, hogy Amerikának van a legnagyobb szava ebben az egészben (lásd a nyertes háborús film -.-). A Becstelen Brigantyk kissé kemény volt, a District 9 pedig túl élienes, de ez a kettő volt még szerintem a legoszkárszagúbb.
Na mindegy, nem én vagyok az akadémia. Még. xD
De nagyon szép volt a ruhák többsége. Kate Winslet nem hiányzott nekem megint oda ki, viszont Sam Worthington akcentusa még mindig elbűvőlően ausztrál, és jól áll neki a szemüveg. ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése