2010. jan. 11.

Döbbenet, megkönnyebülés és egy lista megint

Most egy olyan listát hoztam, ami nem sorrendbe rak, hanem röviden értékel. Íme a filmek, amiket láttam még az idén mozikba kerülő produkciók közül, de nem fértek (vagy eszemben sem volt őket feltenni) a listára. Ne lepődjünk meg, szándékosan a negatívabbat emelem ki, mert azért mindegyikben voltak jó pillanatok, és sok majdnem felkerült a listára, de azért... hát van, amit sosem fogok szeretni, maradjunk ennyiben.
Spíler: kövezzetek meg: végig sem néztem, dögunalom volt számomra
Veszélyes Bangkok: Nic Cage parókával, mint elmebeteg bérgyilkos... no comment
Az igenember: Jim Carrey jó, a sztori jó, a nő nem
Underworld - A vérfarkasok lázadása: vérfarkas vs. vámpír a gyengébbik megoldás szerint, túl sötét, túl durva, de sztori nem nagyon van, se egy jó pasi
Volt: semmi új, bár a galambok nagyon poénosak
Hét élet: túl sok szenvedés, de a csattanó nagyon szép
Kutyaszálló: túl sok kutya, túl kicsi átlagéletkor a főszereplők közt, túl sok cuki zene
Nem kellesz eléggé: jó kis film, de egyszer elég, hogy levonjam a következtetést
Véres Valentin: 2D-ben néztem, és hiába Jensen Ackles, a film dögunalom
Marley meg én: túl sok Owen Wilson, túl kevés kutya
Kétely: túl sok a homály vagy az unalom... a színészi játék viszont kétségkívül ütős
Spirít - A sikító város: miről is szól, azon kívül, hogy fekete-fehér képregényfeldolgozás?!
Tintaszív: szépen megoldott mese, jó sztori, de mégis kicsit felszínes
Halálos iram: Paul Walker jó, a kocsik jók, a zenék jók, a sztori jó, de nem elég a 15-höz, de épphogycsak
Képlet: hatásvadász világvége-történet, a végén némi "angyali" megoldással ja és megint Nic Cage-el... gagyi
Nász-ajánlat: mint a Halálos iram: Ryan Reynolds jó, Sandra Bullock jó, a poénok és a sztori kifejezetten aranyos, ha húszas a lista, felkerült volna
Transformers: A bukottak bosszúja: a legnagyobb csalódás, azt hiszem... majd három óra ostoba amcsi poén, egyedül a zene, a tájak, a járgányok és maguk az Autobotok javítanak a helyzeten
Engedj be!: ennyire még nem vagyok művészlélek... vámpír kislány, ember kisfiú, kellemetlen családi hátterek, barátság, mindez svédül, és nagyon lassan előadva
Közellenségek: Christian Bale és Johnny Depp jó, a történet valós, túlzottan is, épp ezért egy kicsit lapos... húszasra felkerült volna
Harry Potter és a félvér herceg: a másik nagy csalódás... hová lett a HP-fíling, miért hagyják ki a jó részeket, és mik voltak a gollamok a vízben?!
Bunyó: a cím ellenére kb 3 olyan verekedés van benne, amit egy jobb napomon én is le tudnék zavarni... Channing oké, a sztori oké, a tálalás nem oké
G. I. Joe: A kobra árnyéka: látványos film, vicces színészek, játékos sztori: egynyári sláger
G-Force - Rágcsávók: jófej hörcsög, amcsi tengerimalacok Tom Cruise sztájlban
A végső állomás 3D: 3D oké, minden más mint az előző 4201 végső állomásban...
A csúf igazság: Heigl oké, Butler oké, történet oké lenne, de valahogy "nem jött át"
Hasonmás: a történet jó, de Bruce Willis szőkén, alig felfegyverezve: nem túl izgalmas
Fel!: látványos, de nyálas
Gamer - Játék a végsőkig: színészek nagyon oké, sztori nagyon oké, előadásmód oké, valami mégis nagyon-nagyon nem oké... komolyan nem tudom, hogy mi, de valami nem
2012: nagyon látványos és nagyon amcsi
Alkonyat - Újhold: Edward felsőteste nekem nem hiányzott, de különben szerintem sokkal jobb, mint az első, hála a farkasfiúknak, húszas listán helyezett lenne
Zombieland: sztori jó, színészek jók, poénok jók, de nem elég belőle, vagyis elég, és lehet, hogy csak az volt vele a bajom, hogy ez egy "komoly vígjáték". Komolyan.

Nos ez volt az egyik dolog. A másik, hogy végre túl vagyok a nyelvvizsgámon. Hogy milyen eredménnyel, az már a tavasz gondja...
A harmadik dolog pedig, amit még mindig nem tudok elhinni, hogy megnyertem azt a bizonyos pályázatot. Nem kell betojnia senkinek, nem egy országos csodaversenyről volt szó, hanem egy egész egyszerű kis történetírásról, amit egy oldal szerkesztői hirdettek meg (mellesleg írnak, nem is akárhogy, szóval elég megtisztelő számomra a dolog, pláne, amit hozzáfűztek az értékeléshez). Még csak nevezési díj sem volt, 15-en fejeztük be. Viszont jó volt a kezdősztori, egy másik "univerzumból", egy kitalált világ férfijáról kellett írni, aki a legjobban illik hozzád egy teszt alapján (nekem az elmebeteg vámpír jött ki, milyen meglepő), bármit, bármilyen hosszban. Írtam egy elég sötét, komoly hangvételű kis novellaféleséget, és elküldtem. A fene gondolta, hogy nyerek, mert én nem, az biztos, elvégre életemben először adtam a fejem ilyen versenyre... Na mindegy. Most örülök a fejemnek és zavarban is vagyok... Olyan furán érzem magam ettől az egésztől, tök jó. ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése