2009. dec. 11.

Világvége. Ennyi. Kólát valaki? [2012]

2012 12. 21. az a bizonyos nap, mikor elérkezik a világ vége.
Mikor ezeket a sorokat írtam, épp eljöttem a moziból, úgyhogy még friss volt az élmény, de röviden megfogalmazva jó film. Talán nem szükséges leírnom a történetet, de hátha van még olyan ember, aki nem hallott a végzetes dátumról. Szóval a történet röviden:
2009-et írunk. Egy fiatal indiai vagy arab, sajnos már nem tudom, mert sokan vannak a filmben, szóval egyikük egy nagy napkitörésre lesz figyelmes, aminek hatására bizonyos neutronok vagy legalábbis ilyesmik, amik elméletben nem rendelkeznek töltéssel, reakcióba lépnek a Föld magjával, és felmelegítik az egészet. Ennek következtében a földkérgek 2012-re elmozdulnak, nem is kicsit, és minden összeomlik - szó szerint. Az emberiség reménye 6 darab "bárka", amit Kínában, persze szupertitkos körülmények közt építettek (és amik azt is kibírják, ha nem tudom hány km/h-s sebességgel belemennek a Himalájába...), és ahová a beugró 1 000 000 000 euro/fő. Három bárka a végén el is indulhat, a többi kissé lemarad. A történet igazából azt meséli el pár ember szemén keresztül, hogy mi lesz addig, amíg el nem ül a világméretű mozgás. Sokan meghalnak, páran túlélik, és nem mindig azok, akikre számítunk, habár jóstehetségemnek köszönhetően (ami a sok sok hollywoodi produkción növekedett és fejlődött ki), előre meg tudtam mondani, ki fog meghalni, de olyanok is túlélték, akikre nem számítottam, és olyanok is meghaltak, akikről nem hittem volna.
Látványban szinte tökéletes volt, a hang is jól szólt. Ezt azért mondom, mert mostanában úgy vettem észre, hogy a mozik hangereje lecsökkent. Itt viszont volt robbanás, csúszás, nyikorgás, sikítás, motorzúgás rendesen.
A színészeket mind kedveltem, mindannyian jók voltak, jól hozták a tipikus amerikait, még a kisgyerekek is, habár pár reakció kicsit irreális volt, meg hát az amerikai empátia és hazafiasság is szerepet kapott, nem beszélve a siratós és jaj-most-apa-megfullad-ó-de-mégse jelenetekről. Szóval nem csak a cunami, de a nyáltenger is pusztított.
A szinkronnal nem volt baj igazából nagyon, de szívesebben megnézném majd eredeti hanggal is. Elsőre jó volt így, mert tudtam a látványra koncentrálni, ami azért be kell vallanunk, igencsak jóra sikeredett.
Összességében én 7 pontot adnék rá a 10-ből, mert akárcsak a Holnaputánban, itt is voltak azért még egy szkeptikus számára is nyilvánvaló, óriási hibák és butaságok, meg hát amcsi film naplementés zárással, arra pedig nem tudok jobbat adni. De azért jó. Arra például, hogy elkezdjek repülőleckéket venni. (Aki megnézi, majd megtudja, miért.)

2012 [2009]
16 éven aluliak számára nem ajánlott
Játékidő: 159 perc
IMDb értékelés: 6,0 [67 576 szavazat alapján]
Színészek: John Cusack, Thandie Newton, Amanda Peet, Oliver Platt, Woody Harrelson, Danny Glover
Trailer

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése